Pages

Manusia Selalunya Begini

Hari ni pukul 2pagi aku sudah terjaga, perut meragam pula. Alang sudah terjaga dua tiga kali, mood nak tidur balik pun hilang. Aku terus panaskan air dan siapkan secawan

nestum. Genap pukul 4 pagi, aku santap Nestum tadi bersama buah pear, pemberian Mummy. Niat puasa 6 sudah aku baca sejak semalam dan harap-harap taklah aku buka setengah jalan seperti semalam. Tabahkan hati aku ni Ya ALLAH...

Sejak akhir-akhir ni, perasaan aku berbelah bagi memikirkan sifat seseorang. Pasif pemikirannya? Apa maknanya?Blurrr jugak nak meramal. Bagaimana seseorang yang selalu berfikiran negatif terhadap orang sekeliling tambahan pula orang yang pernah menjadi EX atau bekas temann lama. Payah sangat kalau kita terlalu mengharapkan kesempurnaan daripada orang lain sedangkan kita sendiri tahu ianya mustahil. Adakalanya kita perlu lepaskan mereka pergi dan biar mereka bahagia dengan cara mereka namun bukan sikap yang matang jika kita memburukkan mereka dan mengungkit segala usaha kita kepada mereka. Itu tak bagus, orang sekeliling kita akan nampak kita dari sudut negatif. Nasihat aku pemikiran biarlah selari dengan umur. Cubalah tutup buku lama dan buka buku baru,mungkin sukar nak dilupakan, sedih dan kecewa dengan perbuatan orang terhadap kita tapi ALLAH kan ada. Lagipun hidup kita tak cuak pun kalau kita biarkan mereka. Adakalanya kita perlu set mind berfikiran positif agar orang lain beranggapan positif juga terhadap kita. Jangan hanya berharap dan menunggu orang mendekati dan memahami kita, kita perlu juga memahami keadaan orang lain.Mungkin bukan mudah tapi kita boleh cuba, kan.




No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT@Hak Milik Kekal