Pages

Hati Boleh Berubah (HBB)

Malam ni saja nak menyingkap sejarah lama. Budu teringat pula pasai kenangan lama-lama, kali pertama jadi blogger. Nak naik traffic, nak ramai followers, kita kena kerja keras, singgah blog ke blog say HI sampai habis GB broadband. Tak cukup
dengan tu pergi sambung
kat McD, curi line jiran pun ada. Kebanyakan yang naik bersama Budu time tu bukan naik dengan konteversi murahan atau berdamping dengan retis. Dulu dok promote blog sampai ada masuk dalam rank Alexa. Masa tu Budu kenal ramai blogger yang baik, ramai followers tapi rajin singgah blog Budu, tegur tanya khabar. Kita saling bergantungan.

Sekarang zaman cepat nak up. Kejar sana kejar sini. Terkinja sana terkinja sini. Apa objektif pun tak tahu. Budu samatelah memang minat menulis dan tak buat bisnes pun dengan blog cabuk ni. Cuba lihat pemikiran blogger masa kini , rasa kecewa dan rasa kosong. Bila ALLAH bagi diatas kita lupa kita pernah ada dibawah. Bila kita mula jatuh, kita menunding jadi kepada orang lain. Ingat empat jari merujuk pada kita.

Budu open, tak suka berpuak-puak dan layanan Budu pada blogger baru atau lama, sama. Budu sayang rakan seperjuangan yang sama-sama naik dulu. Budu memang tak tahu SEO atau bla...bla..sebab dalam penulisan Budu tak penting pun semua tu. Budu join blogging 2009, mula naik dengan blog ni 2010. Followers yang ada bukan join mana-mana parti,Tapi kalau yang jenis DIVA dan rasa dia gah, teruskan. Kita blogger cabuk ni pun malu untuk dekat. Iyalah kita ni tak setaraf. Budu taknak jadi LEBIH BAIK dan taknak juga jadi BAIK, tapi Budu pilih untuk jadi blogger yang sederhana. Yang boleh peramah dengan semua orang. Ini kalau harap kita pergi sujud sembah sirih junjung atau berharap ditegur, memang awal-awal BYE BYE. Contohlah... Kalau berselisih dengan orang yang kita kenal kita bagi salam, kita tegur, tapi kalau tuan rumah jemput kita tapi harap kita tegur kemudian aib kita itu ini, agak-agak personaliti bagaimanakah itu?

Kita dalam ni tak ke mana-mana. Malulah orang sekeliling memerhatikan tindak tanduk kita. Kalau seorang bercerita buruk kita, maybe kita boleh kata ianya salah faham. Andai 8/10 mengeji kita...sendiri mau balik renung depan cermin. #Ingatan untuk diri sendiri.

No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT@Hak Milik Kekal