Pages

Jatuh CInta Di Usia Senja

Budu terbaca moment seorang makcik ni yang baru bergelar
janda. Kasihan pun ada kagum pun ada, dia dapat terima penceraian dan perpisahan bersama suami dengan pandangan yang positif. Beberapa bulan lepas Budu ada nampak yang beliau sudah mula bangkit dari kekecewaan dan katanya sudah punya pengganti namun Budu ni agak payah juga nak
percaya orang semudah memetik jadi terutama pada lelaki. Ya..Budu tau, nampak agak prajudis sangat. Hahaha tapi sebenarnya fobia. Fobia takut makcik tu terluka atau dia mula jadi dingin dengan lelaki terutama dengan anak-anak saudara sepupu sepapat lelaki ni.  Taulah emosi dia tak berapa nak stabil bila sedih nih. Hahaha ... Tau-tau sajalah, bila tengah marah semua orang nak disemburnya. Tukang kebun yang tak bersalah pun di'tiaw'nya. Hahaha.

Mymom pun pernah nak kawin kali  ke-3 tapi dia fikir usia pun dah kelaut so dia nak habiskan masa beribadat dan bermain dengan cucu beliau. Kalau bernikah lagi, tangungjawab 100% akan kepada suami, so anak-anak dari ayah terdahulu ni pula rasa segan nak bermanja, tambah nak minta pinjam duit. Hehe. So dia buat keputusan menolak lamaran pakcik Budu, rakan sepermainan Mymom masa kecil. Almaklumlah, lama juga mymom bersendiri.

Apapun, muda tua, perasaan itu tetap perasaan kan. Kecuali mati. Itu memang tak boleh buat apa la. Kalaulah mak korang hadap keadaan macam ni, bersediakah korang nak ada ayah/ibu baru? Nak ke korang carikan pasangan untuk parent korang yang menduda/menjanda dirumah? Complicated sangat nak fikir sebagai anak ni. Tak bagi kan, kesian sorang-sorang tak berteman. Bila bercakap dengan anak-anak, anak pula buat derkkkk jek. Kalau dijodohkan, risau ia akan jadi pemisah antara kita dengan ibu/bapa kita.

2 comments:

  1. hmm..complicated soalan tu.haha..tp ap slhnya klo kita de fmily sndiri x kn nk biarkn mak/ayh duk snsorg kn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya.saya pun fikir macam tu. mak ayah tak halang pilihan kita, knp kita nak halang pilihan mak ayah

      Delete

COPYRIGHT@Hak Milik Kekal