Pages

Bagai 'hidup' selepas 'mati'



Alhamdulillah di atas semua nafas yang masih terhela, adakala leka itu tidak terpisah dari kebiasaan. Tanggal 31 Januari 2017, Budi menambah ke wad akibat kuman pada pundi kencing dan salurannya sehingga bermalam jugalah Hospital Columbia selama 5 hari. Bila dah keluar, setiap hari
cubalah cari stamina dengan pergi Gym dan berjoging pada waktu malam, al-maklumlah berat dah naik mendadak 2Kg. Budu register gym untuk 6 bulan terus jadi tak payah pening fikir lagi port aktiviti bersukan. Weekend pula ada satu-satunya aktiviti yang Pelan Jurutera Incik untuk Budu. Pergi sana pergi sini tapi tak lengkap pada dia, kadang dia ada kerja dan Budu habiskan masa dengan cara sendiri. Setiap petang, jika rajin Budu akan pergi ke PD sana, jika pergi ke Pantai Bagan Lalang tu je lah, apa-apa janji boleh mengarahkan dan mengambil angin.

Jelajah Cameron Highland lihat kehijauan ladang BOH

Muka teruja, jurutera Incik bawa pergi tengok member dia race dekat Sepang.

Bila usia semakin matang ni, rasa mood nak keluar rumah lambat sikit, dengan keadaan badan dan kesihatan turun naik lagi, hurmmm entah la ... kadang rasa penat dan moody tak bersebab. Dalam masa yang terdekat ini, Budu masih fokus pada niat utama sambung belajar. Niat nak bekerja tu terpaksalah dilupakan sementara waktu. Sebelum masuk wad hari tu, Budu dah dapat 3 tawaran kerja..tunggu masa saja nak pergi tiba-tiba boleh pula masuk wad. Punah impian T_T huhu ... Apapun kita gunakan dan ALLAH tentukan. Apapun pasti ada hikmah tersendiri.Banyak perkara yang tidak berlaku yang berlaku semasa dekat wad, ada kawan dari IG tetiba muncul di wad, Budu sendiri tidak kenal siapa yang agak terharu dengan kesungguhan kawan tu datang jika kita kenal dari IG je dan ada 'menjengkelkan' kawan yang dulu selalu lepak sesama di Butik muncul tolong ' culik' Budu bawa pergi beli beli baju sebab masa tu duduk wad, dah kehabisan baju. Budu pula tabiat tak suka pakai baju yang sama lepas mandi, tak selesa sangat. Apapun jutaan dan ribuan terima kasih buat Ashraf dan haziq sebab sudi isi dan terima kasih juga pada jiran 1 kampung sebab sudi bawa KFC dan belanja makan sesedap masa kita di wad.


No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT@Hak Milik Kekal