Pages

Life Without Media Social?



Dari balik kampung hari tu, saya asyik berfikir tentang orang-orang yang saya kenal sebelum ini. Baik jahat ia sudah memang sifat kita. Tidak ada yang sempurna. Mungkin kita yang banyak buat kesilapan sehingga ALLAH menarik mereka dari kehidupan kita dan yang PASTI , Dia akan menggantikannya dengan yang LEBIH BAIK dan LEBIH LAYAK untuk kita.


Semalam, saya memadam Facebook BUDUBILIS yang saya buka sekali dengan blog ni sekitar 10 tahun camtu dan satu facebook tambahan yang asalnya untuk main game je. Instagram saya juga, saya masih mempertimbangkan lagi untuk delete account tu sebab saya mengakui benda tu buat saya lalai dan saya sendiri tak tahu manfaat jelas untuk apa saya update gambar dengan caption segala bagai. Menarik minat orang atau untuk cari populariti? Untuk apa?

Ya. Saya nak hidup seperti zaman remaja. Saya memanfaatkan sekeliling saya, lebih menghargai dengan zahir bukannya ambil gambar post and tunggu orang like or komen or puji. Jika saya sayang...sayang benar-benar sayang...bukan untuk ditunjuk kepada orang. Keikhlasan itu biar ALLAH sahaja yang ukur. Whatapp pun saya akan tukar, maybe more kepada family sahaja ataupun delete juga kalau menganggu rutin saya. Saya balik ke kampung, saya berhajat untuk menjalani hidup lebih baik, tenang, damai dan bermakna. Mencari keredhaan ALLAH dan istiqomah (Bab yang selalu Habibi bebelkan dari dulu lagi..aku je hati keras macam batu)

Saya tak ada niat tulis blog ni untuk suruh orang buat apa yang saya buat. Ini untuk saya sahaja...dan saya kongsi disini (Walaupun tak ada yang baca huhuhu). Ustaz pun cakap, kita kalau nak tinggal hal yang melalaikan memang berat hati, sedih, berbelah bagi...tapi sampai bila nak berubah kalau kita tak tinggal hal2 tersebut? Apapun gunalah media social sebaik mungkin dan jagalah maruah serta kesucian diri bila bermedia social.

Be Brave!

No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT@Hak Milik Kekal