Pages

Kelebihan Membawa Botol Air


Bagi orang yang nak mulakan diet, minum botol air ke mana sahaja wajib buat rutin. Sifat macam ni sudah banyak diamalkan oleh kaum lain khas Cina. Dari golongan muda sampailah ke tua, diorang keluar ke mana-mana pasti akan membawa botol udara. Jangan bawa botol je, air tu kena adalah.
Lagi elok kalau udara dari rumah. Sejak lima tahun lepas, saya membeli 5 kotak air mineral setiap bulan kerana sifat rajin nak merebus air tu dah tak ada. Dua bulan lepas pula beli beli penapis air Cuckoo. Air dia memang sedap, segar dan tak berbau serta bewarna. Antara kelebihan membawa botol air.

1. Mendidik diri dari pesanan minuman manis di Kedai / Restoran
2. Membantu dalam diet - 3 liter 1hari
3. Menjadi rutin yang sihat setiap hari
4. Menjimatkan wang

Banyak lagi manfaat penggunaan udara putih dari rumah. Saya sebelum ini selalu ke restoran, kalau tak bawa botol udara memang pesan udara ikut sedap dan semua mesti manis-manis. Kenapa saya kata air putih membantu diet? Usus kita macam blander, kalau korang kisar bawang, cili kering tanpa udara ... boleh bayang tak macam mana usus kita? Penggunaan kerja keras untuk hadam semua makanan yang anda telan bagai nak rak tu. Mana2 ubat diet kau makan, mesti diorang suruh kau minum udara jugak. Jadikan minum air putih dan bawa botol udara setiap hari ke mana sahaja anda pergi sebagai rutin wajib dalam kamus hidup anda selain tu anda akan menjimatkan duit laki / bini / ibu / bapak kau bila pergi pejabat, sekolah atau hangout.

Sedap!

9 comments:

  1. sha memang seminggu 6 hari kerja, so meang setiap masa dnegan air, kalau kat rumah pulak wajib ada tepi katil. keluar je takbawak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak Minum air..kulit pun makin cantik..mulus gitu haha

      Delete
  2. pergi mana minum air mineral ataupun air cuckoo je sebab dah ditapis. Kalau dekat kedai makan selalunya air dijerang

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya kurang nak order air kalau di kedai makan. rasa macam tak bersih and selalunya gelas berbau..Cannot gO...hahha

      Delete
  3. air cuckoo mmg sedap..x yah susah2 nk jerang dh

    ReplyDelete
  4. salam kenal.. CT follow sini.

    skrng ni da jadi habit memang akan bawak air. especially pegi kelas main kejar2 ngn studs cher kena aaaada air hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Thanks follow saya siti... Ya. saya setuju... kalau pergi kelas memang kita bawa air...dan satu hal pula kalau time tengah dalam kelas tetiba dahaga.. lagipun dalam uni...satu tempat nak ke satu tempat kena jalan kaki huhuh

      Delete

COPYRIGHT@Hak Milik Kekal